Dagens foto

Krondiamant Bryllup

DDS Grøndal Gruppe

R_de-gule-spejdere-_01De Gule Spejdere i Danmark – Grøndal Trop afholdt det første spejdermøde den 23. April 2014 på Skt. Georgsdag. Vi started med 7 ulve og en leder, men er på meget kort tid gået fra 7 til 14 ulveunger og 2 ledere. Vi vil inden for kort tid få brug for flere voksne ledere i Grøndal Trop 🙂 Den store tilgang er begrundet i vores pga. vores fundamentale søgen efter det oprindelige spejderliv med bål, knob, raftebyggeri, vandreture og udfordringer til børnene. Vi har lige vandret 20km, det var hårdt, men vi gjorde det i god tid og i godt humør. Vi er den første københavnske afdeling af De Gule Spejdere.

Vi er den første københavnske afdeling af De Gule Spejdere

De Gule Spejdere i Danmark blev dannet i 1984 af en gruppe ledere, som brød ud fra Det Danske Spejderkorps (de blå spejdere), fordi spejderarbejdet her efter deres mening havde fjernet sig for langt fra sit oprindelige grundlag og ikke tilbød tilstrækkeligt til at kunne fastholde børnenes og de unges interesse. Vores mission er at skabe et handlingspræget spejderarbejde gennem fællesskab – stil og smil – med fokus på friluftsliv, patruljearbejde og konkurrence. Bliv spejder hos os.

Vi holder spejdermøde om tirsdagen fra kl. 18.00 til 19.30 i lokale 3 i Fritidsforeningens lokaler på Vindruevej 2B, 2400 NV. Kontakt: Gruppeleder Bjørn Schwartzbach, Telefon: 26 28 06 80, Email: bsc1977@hotmail.com

Med spejderhilsen,
Bjørn Schwartzbach